March on

Sitter i min ensamhet i mitt rum med avstängd mobil och orkar inte ha kontakt med omvärlden. Idag vill jag bara vara själv. Jag har så många känslor inom mig som ej går att beskriva. Jag vet innerst inne att allt ordnar sig. Allt blir bra. Jag klarar mig.I slutändan får vi se om jag fixade det. Jag har alla förutsättningar. Den enda som stoppar mig är mig själv. Jag ska kämpa och det kommer bli tufft men jag ger mig inte. Det kommer bli ett äventyr som snart börjar. Tänk om 7 månader har jag ingen anning om var jag står, vart jag bor, om jag träffar kärleken, vad jag jobbar med, vilka människor jag möter? Just nu känner jag bara att det ska bli spännade att flytta men tufft. Att bo i London är inte lätt. Man tjänar inte bra, hyrorna är sjukt dyra och mycket kriminalitet. Men om bortser från det så tror jag att det kommer vara det bästa jag kunde gjort i mitt liv...Det är värt allt. Jag ska vinna över allt som kommer komma ivägen. Det kommer bli tråkigt att lämna den underbara staden Bournemouth, tryggheten dvs svenska vänner, mitt boende. Men det är inte detta jag vill göra och jobba med och därför tror jag att jag känner som jag gör idag...

Kommentarer
Niklas

Varför utbildar du dig inte till nåt typ civilekonom eller civilingenjör istället för att ta massa skitjobb?

2011-05-23 @ 19:12:54
Caroline Karlsson

Hej niklas! Jag har inte någon motivation för att börja en utbildning. Varför jag flyttar till London är för att göra karriär. Jag har många bollar i luften men det Kommer bli tufft i början men jag har drivkraften att klara det. Så tids nog så Ska jag visa dig att allt går om man vill. Man behöver ingen utbildning.

2011-05-24 @ 12:09:02
Niklas

Ha ha man behöver ingen utbildning ? Så säger man bara om man inte har någon koll alls. Din ansökan skulle åka i papperskorgen direkt om du sökte ett jobb där det krävs högre utbildning, tyvärr är det bara sanningen.

2011-05-24 @ 19:43:37
Caroline Karlsson 19 år & bosatt i England

Niklas: Det märks att du inte har någon koll alls. England är inte som Sverige. I england kan du tex jobba i butik utan utbildning. Jobbar du hårt kan du få högre positioner i vilket jobb du än jobbar med. I dagens sverige kan du knappt jobba i butik om du inte gått utbildning och att klättra högre tar lång tid och krävs oftast utbildning. Niklas sånna som du får mig bara mer motiverad att lyckas. När jag var 17 år så startade jag ett företag och vet precis hur det fungerar att driva företag och vad som krävs. Jag kommer att starta ett eget företag tids nog men först vill jag skaffa mig lite erfarenhet i den branshen jag kommer starta i. Om 10 år så lovar jag dig att du kommer veta vem jag är!

2011-05-24 @ 19:52:09
URL: http://lisacarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback