Acceptans/självkänsla?

Acceptans?
Har ni vart med om att man ibland önskar att vissa saker såg annorlunda ut? Vad jag menar med annorlunda är tex att man ångrar saker man gjort? Det kan också vara vad man jobbar med, hur man bor eller hur man önskade livet såg ut eller hur man faktist önskade att man var som person.
Det handlar om att kunna acceptera sig själv. Acceptera var man är,står & har gjort. Accepterar man något så släpper man taget. Det gör vardagen lättare. Alla vi människor gör fel någon gång i livet. Det gäller att kunna förlåta sig själv och inse felen för att höja sin självrespekt. Att tänka påverkar våra känslor och vad vi gör. Känslor påverkar hur vi tänker.
Jag behöver arbeta med acceptans. Jag försöker alltid prestera hårt på jobb och vara bäst. Försöka vara glad fast jag inte är det och det syns så tydligt på mig...Oftast när jag träffar människor så har jag lätt för att lära känna folk men aldrig på djupet. Efter jag träffat människor några gånger så känner jag mig obekväm, som att jag inte passar in och därför tar jag avstånd. Jag har därför nästan alltid hållt mig till mina barndomsvänner. Jag skulle vilja lära känna människor på djupet. Våga säga saker till folk som jag inte gör men vill. Ärliga grejer ex att jag älskar dig. Kunna lyssna och förstå. Lyssna är något jag är dålig på. Eller är jag dålig? Eller är det så att jag måste acceptera att det är en av mina svagheter att just lyssna. Eller kan man bli bättre på att lyssna? Ja man kan förbättra om man är villig och det är jag! Jag vill verkligen stärka mig själv. I alla dessa punkter jag nämnde. Man behöver förändra sin syn på omvärlden för då kommer man förändra sin syn på sig själv. Att stärka sin självkänska behöver alla människor göra hur bra självkänsla man än har.
Har ni vart med om att man ibland önskar att vissa saker såg annorlunda ut? Vad jag menar med annorlunda är tex att man ångrar saker man gjort? Det kan också vara vad man jobbar med, hur man bor eller hur man önskade livet såg ut eller hur man faktist önskade att man var som person.
Det handlar om att kunna acceptera sig själv. Acceptera var man är,står & har gjort. Accepterar man något så släpper man taget. Det gör vardagen lättare. Alla vi människor gör fel någon gång i livet. Det gäller att kunna förlåta sig själv och inse felen för att höja sin självrespekt. Att tänka påverkar våra känslor och vad vi gör. Känslor påverkar hur vi tänker.
Jag behöver arbeta med acceptans. Jag försöker alltid prestera hårt på jobb och vara bäst. Försöka vara glad fast jag inte är det och det syns så tydligt på mig...Oftast när jag träffar människor så har jag lätt för att lära känna folk men aldrig på djupet. Efter jag träffat människor några gånger så känner jag mig obekväm, som att jag inte passar in och därför tar jag avstånd. Jag har därför nästan alltid hållt mig till mina barndomsvänner. Jag skulle vilja lära känna människor på djupet. Våga säga saker till folk som jag inte gör men vill. Ärliga grejer ex att jag älskar dig. Kunna lyssna och förstå. Lyssna är något jag är dålig på. Eller är jag dålig? Eller är det så att jag måste acceptera att det är en av mina svagheter att just lyssna. Eller kan man bli bättre på att lyssna? Ja man kan förbättra om man är villig och det är jag! Jag vill verkligen stärka mig själv. I alla dessa punkter jag nämnde. Man behöver förändra sin syn på omvärlden för då kommer man förändra sin syn på sig själv. Att stärka sin självkänska behöver alla människor göra hur bra självkänsla man än har.
God natt imorgon drar jag till London över helgen x x x

Kommentarer
Emelie

Hej!

Jag funderar på att ta mitt pick och pack och flytta till london i höst eller vinter. Det verkar som att allt har flytit på väldigt bra för dig så jag tänkte mest kolla om du har några tips eller råd på vägen på vad man ska och inte ska göra för att lyckas så bra som möjligt?



Hälsningar Emelie

2011-06-16 @ 20:05:21
Caroline Karlsson 19 år & bosatt i England

Hej Emelie. Spara ihop cirka 20 000:- och ta närmaste flyg till London för att sedan checka in på ett vandrarhem>Sök jobb>När du fått ett jobb>Sök rum i närheten av jobbet så du slipper krångla med massa onödiga byten. Det är bätre att bo i närheten av zonen du skall jobba i. London är uppdelat i olika zoner. Desto längre ut du bor desto billigare men desto mer kriminalitet. Det låter enkelt som det är du måste bara våga ta steget.

2011-06-17 @ 22:27:42
URL: http://lisacarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback