BILDBOMB från idag vid stranden.

För ca 40 dagar sedan fick jag beskedet att jag fick jobbet i England för HTC. Hade 2 dagar på mig att boka flyg,packa och träffa alla nära & kära innan jag åkte. Visste ingenting om vart & hur jag skulle ta mig till Bournemouth (ligger ca 2 h från London) vart jag skulle bo, hur jag skulle ta mig till jobbet. För många människor är det en skrämmande känsla att inte känna sig trygg. Att jag tog mig hit till England säger ganska mycket om min personlighet. Jag vågar, jag tar chanser, jag tar för mig, jag ser möjligheter och det viktigaste jag KAN. Inte fan hade jag tvättat nån gång i mitt liv? Knappt lagat mat i mitt liv? Fått rummet städat av mina föräldrar. Jag har inte behövt gjort ett skit av ren lathet. Men jag har alltid vetat att jag kan om jag vill. Att jag är här i England bevisar att jag kan sköta mig själv. Jag är inte beroende av andra utan jag klarar mig själv. Det finns ingen som säger åt mig vad jag får göra & inte göra. Det finns ingen som tvättar mina kläder. Det finns ingen som lagar min mat. Det finns ingen som städar. Nu är det jag som gör allt. Jag trivs med att bo själv & sköta mig själv. För 5 månader var jag 18 år? Hur många 19 åringar vågar flyga till ett land utan någon vetskap om något. Hur många 19 åringar har flyttat hemifrån? Jag är stolt över mig själv. Jag är precis där jag ville vara vid 19 års ålder. Ni som följt min blogg vet att jag skrev för cirka 2 månader att jag bestämt mig för att flytta utomlans. Jag sa upp mig från jobbet med 1 mån uppsägningstid. Planen var att jag skulle dra vilket som. Jag hade tänkt att söka jobb på plats. Planen var Malta. Tänk att istället lyckades jag hamna i bournemouth bland Englands finaste kuster. Här bjuder jag på bilder från idag när jag tog mig en powerwalk längs stranden.





Påväg ner mot stranden.Man kan se havet  om ni kollar noga.

Stranden är cirka 1 mil lång. Det var väldigt vindstilla idag så inga surfade idag.

Det är asfalterat hela vägen

Den här resturangen är sååå cool.Man måste åka lift upp för att ta sig in i resturangen.

Tog en paus i tränadet och satt & njöt av det fina vädret + glassen.

Såg så himla mysigt ut att sitta och äta/fika vid stranden.

Några var inga badkrukor. Det fanns folk som badade....puhhh vad kallt.


Bournemouth <3 Är stället i England jag bor i.

Sedan gick jag hemåt.

Resturangen ser så himla mysig ut.

Det var allt för idag.
x x x

Kommentarer
Sandra Borglund

Så jävla coolt av dig! :) det är nog många som önskar att de hade mod att göra så som du gjort. Du verkar ha det toppen! Ta hand om dig tjejen! :) kramar

2011-03-13 @ 18:35:47
Caroline Karlsson-Bor i England

Tack sandra vad glad jag blir :) Jag trivs väldigt bra det är mycket annorlundare än Örebro om man säger så:D Sköt om dig <3

2011-03-13 @ 18:44:15
URL: http://lisacarolines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback