Who said it was easy?

Hellooooo
Livet som student är verkligen inte alltid lätt, många dagar så känner man ingen motivation till att ens öppna boken men man måste ta tag i sig själv och tvinga sig till det . Det finns ingen stoppknapp som säger att man kan ta det lugnt en dag utan att känna sig ångest fri. Idag är en sådan dag då jag känner att ingenting jag läser fastnar i min hjärna. Jag får panik ångest av det och tänker hur ska jag hinna lära mig allt detta till tentan om 3 veckor? Men man måste försöka tänka på vinsten. Vinsten är att om 3 veckor har jag "jul lov" i 1 månad och till dess så måste jag kämpa mig vidare. Denna känsla hade jag inför båda tentan marketing & financial accounting. Men tänk, Som betyg fick jag C i marketing och  ett B i finanical accounting vilket egentligen är bra, men jag är ändå sur för att jag vet att jag skulle kunnat fått ännu bätte om jag kämpat ännu mer? Så varför har jag sådan ångest över skolan? Jag tror med denna höga prestations ångest jag har på mig själv så blir ångesten ännu värre. Jag tror hela tiden att tiden inte räcker till, till mina intressen, skolan, jobb osv.Hur föredlar man det på bästa sätt? Jag vet inte heller hur jag ska göra för att bli av med denna ångesten över skolan...Jag tror verkligen att jag behöver lov. Får kämpa vidare. Snart har ett halvår gått och vem sa att det skulle vara enkelt? 
 
Mitt drömliv är ett liv där jag kan göra det jag vill, bo där jag vill, uppleva det jag vill, träffa dom jag vill. Men för att nå dit så behöver jag ständigt påminna mig om att utbildningen kommer att ta mig dit, en dag. 
 
Sorry om min Svenska är sådär halv kass. Jag har ju faktist inte bott i Sverige på 3 år och just nu läser jag hela min utbildning på Engelska så svensk skrivning använder jag inte alls ofta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback