God morgon

Hello
Jag vakna precis och ska nu göra mig ordning för lite jobb. Igår bakade vi norska bollar (typ som svenska bullar). Idag efter jobbet så ska jag och Emma käka på vapiano och sedan dra på studentfest från kl 6-10 på kvällen. Imorgon ska jag upp tidigt för att gå på öppet hus på business international Norwegian school eller förkortat BI som man brukar säga. Sök på Google så får ni reda lite mer om skolan. Det är den största ekonomi skolan i Europa och är på 67 plats som den bästa i världen så den skolan är bra om man vill jobba internationellt som jag vill då den är känd världen över. Den håller samma klass som KTH i Stockholm. Skolan är riktigt skrytsam och det gillar jag! Jag gillar när det är klass på en utbildning. Jag vill ha toppjobben inom ekonomi och det får man om man gör det bra på skolan. 50% blir headhuntade under sin utbildning enligt statistik som BI har gjort. Så jag ska fasen göra det bra i skolan. Pengarna som skolan kostar är helt klart värt det i utbyte att man konkurrerar om toppjobben. Samma sak som KTH i Stockholm. Om en person som gått KTH söker samma jobb som någon som har pluggat ekonomi i Kalmar så väljer tyvärr cheferna personen från KTH då skolan har bättre rykte även om programmen är lika. Samma sak gäller med BI. Men jag tycker självklart att vi i Sverige, norge, danmark har det bra som kan välja skolor som är offentliga och gratis. Jag hade gärna valt KTH men tyvärr kommer jag inte in där då jag var lite slö förta året på gymnasiet. Jag trivs bra o Norge, har många fina vänner, pojkvän och bra jobb som jag även kan ha under studietiden. Så just nu lutar det mot att jag pluggar här i Oslo på BI så det ska bli kul att se hur skolan ser ut och höra mer om programmen imorgon :) jaaa juste igår skipade jag med min katt mirre ❤❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback