Jobb?

Till Mr Niklas som för det mesta är kritisk till allt på min blogg.
Det handlar om att trivas med sig själv. Varför tjatar folk om måsten? Du måste ha utbildning, du måste gör si och såå... Varför? Det finns inga måsten i denna värld. Så länge man trivs med sig själv och gör det man mår bra av så kan man komma långt. Varför tvinga in sig i något man egentligen inte vill till 100 procent men man gör det för att man måste? Man känner sig stressad inför framtiden? Andas. Andas. Man har hela livet framför sig. Starta en karriär i det du brinner för. Gå inte någon utbildning bara för att det finns pengar att tjäna. Så länge du inte brinner  för det så kommer det inte vara långsiktigt. Visst kan det bli långsiktigt men man ska också gilla det.  Vet ni vad skillnaden mellan att jobba och att jobba är? Det är att gå till jobbet och känna att det är en hobby dvs något man brinner för. Man vill  hela tiden utvecklas. Man vill bli bättre. Det är som att jämföra ett fotbollsproffs. Det är deras hobby och de gör allt för att bli bätte. Varför blir dom bättre? Jo för dom älskar det  dom gör och är beredda att offra allt för det dom brinner för.
Jag älskar inredning.. Jag är ganska mongo och brukar tänka i bilder när jag är i folks hus. Till exempel tankar och bilder som brukar komma upp är; hur jag skulle ha inrett, vad som skulle se bättre ut ifall dom ändrade, små detaljer . Jag ser det som en hobby och vill därför börja någonstans inom det ämnet. Hur ska jag starta? Jag vill skaffa mig erfarnehet i detta ämne , jobba med display och skulle därför vilja börja i en inredningsbutik. Tids nog när jag fått erfarenhet,kontakter m.m. så är min dröm att bli personlig inredare. Det är min DRÖM. Kom inte och säg att jag borde bli civil ekonom för det är inte det jag brinner för Mr Niklas.
Till Mr Niklas som för det mesta är kritisk till allt på min blogg.

Det handlar om att trivas med sig själv. Varför tjatar folk om måsten? Du måste ha utbildning, du måste gör si och såå... Varför? Det finns inga måsten i denna värld. Så länge man trivs med sig själv och gör det man mår bra av så kan man komma långt. Varför tvinga in sig i något man egentligen inte vill till 100 procent men man gör det för att man måste? Man känner sig stressad inför framtiden? Andas. Andas. Man har hela livet framför sig. Starta en karriär i det du brinner för. Gå inte någon utbildning bara för att det finns pengar att tjäna. Så länge du inte brinner  för det så kommer det inte vara långsiktigt och det kommer märkas att du inte är villig att satsa. Visst kan det bli långsiktigt men man ska också gilla det.  Vet ni vad skillnaden mellan att jobba och att jobba är? Det är att gå till jobbet och känna att det är en hobby dvs något man brinner för. Man vill  hela tiden utvecklas. Man vill bli bättre. Det är som att jämföra ett fotbollsproffs. Det är deras hobby och de gör allt för att bli bätte. Varför blir dom bättre? Jo för dom älskar det  dom gör och är beredda att offra allt för det dom brinner för.
Jag älskar inredning.. Jag är ganska mongo och brukar tänka i bilder när jag är i folks hus. Till exempel tankar och bilder som brukar komma upp är; hur jag skulle ha inrett, vad som skulle se bättre ut ifall dom ändrade, små detaljer . Jag ser det som en hobby och vill därför börja någonstans inom det ämnet. Hur ska jag starta? Jag vill skaffa mig erfarnehet i detta ämne , jobba med display och skulle därför vilja börja i en inredningsbutik. Tids nog när jag fått erfarenhet,kontakter m.m. så är min dröm att bli personlig inredare. Det är min DRÖM. Kom inte och säg att jag borde bli civil ekonom för det är inte det jag brinner för Mr Niklas.
Vill även tillägga: Hur många människor träffar man inte varje dag som hatar sina jobb? Som är allmänt otrevliga när man försöker vara trevlig. Så tänker jag inte sluta i alla fall. ush.

Kommentarer
Örebro

Grymt bra skrivet! :)

2011-05-25 @ 06:55:30
caroline karlsson

Tack så mycket :)

2011-05-25 @ 11:25:18
Niklas

Så fort du får en kommentar som du inte gillar så skriver du ett helt inlägg om det. Varför ha en blogg om man inte kan ta kommentarer på rätt sätt.

2011-05-28 @ 17:24:43
caroline katlsson

. Jag gillar inte såna som dig. Som klagar och ifrågasätter på ett negativt sätt. Låt mig skriva och leva som jag vill.

2011-05-28 @ 17:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback