Hur vinner man tillbaka någons förtroende?...

Hur vinner man tillbaka någons förtroende? Går det eller kommer det alltid sitta i bakhuvudet? Jag tror med tid, andrum och viljan går det. Människor kan inget annat än att lära sig av misstag. Att lära sig av de goda stunder man har. Lära sig uppskatta och sluta sätta sig själv i situationer utan kontroll. Att sluta göra förhastade slutsatser och drastiska åtgärder. I mitt liv har jag knappt haft förtroende för killar pågrund av många anledningar. Fick tillbaka förtroende för killar när jag träffa min första pojkvän. Lärde mig skapa förtroende och kände mig trygg. Innan tyckte jag att killar var svin. Sedan flöt allt bra på. Träffade sedan tätt inpå en ny underbar kille. Vet inte vad som hände men jag tappade den där "trygga" känslan som jag förut känt tidigare. Det berodde på många anledningar. Tidigare hade jag träffat min första pojkvän nästan varje dag, hade spenderat många timmar tsm, visste allt om varandra, sket i att festa så vi istället kunde va med varandra. Såg mig gråta och fanns där när jag tog bort min häst, fick tunga besked ang fotbollen.Vi var stolta över att va ett par. Att pussas osv var aldrig något problem framför folk på ett bra sätt. Kände att han älskade mig så kände aldrig oro över att mista honom. Kände aldrig att det fanns folk som ville förstöra. För första gången med en kille kände jag förtroende. Mitt andra dvs mitt senaste förhållande blev allt så annorlunda. Blev en rejäl förändring än vad jag van vid. Sågs nån gång i veckan, när vi väl sågs blev det några timmar pågrund av mina skoltider och hans konstiga jobbtider. En del av den där tryggheten försvann kände jag men accepterade det. Försökte tänka positivt istället att när vi väl skulle ses blev det kvalitetstid. Sedan kändes det som att det alltid var jag som ringde honom, alltid var jag som föreslog om vi skulle ses. Kände mig förvirrad och ledsen att någon som sa att han älskade mig inte tog något initiativ och jag gjorde slut. Dagar gick och vi pratade och han lovade mig att bli bättre på det. I och med det var det de enda jag koncentrerade mig på. Kontrollen tog över och minsta lilla jag kände att han inte engagerade sig gjorde jag slut för att jag var rädd att han gick runt och var tsm med mig bara för att... Kände mig väldigt osäker på hans känslor då det inte var något jag var van vid. Jag trodde att man ville spendera tid med sin partner som de gick eftersom det gjorde jag i mitt tidigare förhållande och där hade jag lärt mig hur man hade förtroende för varandra. Sen gick de tyvärr bara utför. Behöver inte gå in på detaljer men inget i förhållandet blev stabilt. Tappa helt förtroendet för varandra. Båda lyssnade hellre på andra människors åsikter. Båda blev väldigt svartsjuka.m.m. Tänk att förtroende har en sån stor inverkan på en människa? Att ha förtroende för varandra tycker jag är A och O i ett förhållande. Jag vet att mitt ex F tappade allt förtroende för mig varje gång jag gjorde slut. Känslorna måste ha kallnat för varje gång det hände. Då insåg jag inte det. Men nu har jag en helt annan bild. Allt har förändrats nu. Jag är annorlunda. Tiden har hjälpt mig att utvecklas. Så tillbaka till min första menning. Hur vinner man tillbaka någons förtroende?


Kommentarer
Hej:)

Hur tänker du egentligen när du var och varannan dag hänger ut ditt ex 'F' som en dålig människa här i din blogg, som vem som helst kan gå in och läsa? När har du egentligen tänkt komma över honom? Det är väl snart 6mån sen ni var tsm? Ena dagen skriver du 'jag ser klart nu, allt blir bäst så här lalala' nästa dag 'jag vill se klart, hur får jag tillbaka Fidans förtroende blabla' haha. Snacka om att du verkar vara helt lost. Kul läsande är det ju dock! :D

2011-01-18 @ 01:26:25
HEEJ:)

Du är fortfarande kär i Fidan va ?!

2011-01-18 @ 11:04:59
HEEJ:)

Du är fortfarande kär i Fidan va ?!

2011-01-18 @ 11:22:26
Caroline Karlsson

Om jag är lost? Ja det kan jag erkänna att jag är. Vet inte med något längre. Håller på att försöker ta tillbaka kontrollen igen. I min blogg skriver jag ner mina tankar, känslor ett sätt för mig att få ut det jag känner. Det hjälper mig att bearbeta allt lättare. Annars blir det lätt så att jag går runt och har massa känslor inom mig som jag inte kan utrycka muntligt för andra.

Anledningen med detta inlägg handlar om förtroende. Det känns som om jag aldrig kommer kunna ha ett förtroende för någon kille igen? Hur får man tillbaka förtroendet för någon? Jag syftar inte på huvudsakligen på Fidan. Berättade om mig hur jag har haft för förtroende för andra killar och hur lätt det kan brytas genom andra rutiner eller trygghet? Men trygghet och förtroende är något som ligger väldigt nära varandra.

När man bara gör ” roliga saker” och försöker få tiden att gå snabbare så glömmer man bort att känna. Har inte tänkt något de första månaderna på att vi gjorde slut utan har ständigt sysselsatt mig för att slippa tänka på allt. Det är inte förens nu jag tar tag i känslorna. Vilket är osmart gjort av mig. Något jag borde gjort direkt.

Jag försöker absolut inte få Fidan att framstå som en skit? Vet inte vad du fått det ifrån. Han är ingen skit. Gillar honom jätte mycket och han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta även om vi förblir vänner  var och varannan dag? Lite och ta i tycker jag. Jag skriver nästan aldrig om honom utan om mig och mina känslor?

Meningen med mitt inlägg var inte att kritsera Fidan ifall du uppfattade det så. Utan det var mer mig själv. Då var man ung utan erfarenhet. Idag är jag annorlunda. Är absolut inte lika beroende av att vara och höras varje dag. Men då kändes det som ett stort steg att inte ses lika ofta, tappade lite av tryggheten om man säger så. Är man tillsammans med någon så är det för att man älskar den personen. Hur ofta man ses spelar ingen roll. Har ett annat tankesätt nu. Man lär sig av misstagen.



Att få tillbaka förtroende för någon är nog som att vinna på ett lotteri. Väldigt omjöligt….



2011-01-18 @ 12:51:46
Caroline Karlsson

haahah dessutom måste jag bara tillägga att jag " vet" vem som skrivit sista kommentaren 2011-01-18 @ 01:26:25 ..... Säger lycka till :) Hoppas du vinner honom ;)

2011-01-18 @ 13:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback