xxxxx

Hello
Det var ett stort beslut samtidigt som det var väldigt tungt att lämna sitt älskade london. Men London lever alltid kvar i mitt hjärta och förhoppningsvis i framtiden med en bra utbildning hoppas jag kunna arbeta internationellt.

Vad jag skulle komma fram till med detta inlägg var eller rättare sagt är. Jag är taggad/peppad på livet. Jag älskar allt som kommer att hända inom en snar framtid. Jag har planerat att åka till Oslo den 27 Feb och söka jobb som en galning och förhoppningsvis få jobb. Det är min plan. Det finns ingen plan B så jag ska FAN ha jobb. hehhe. Men med min envishet så ska det inte vara några problem. Sen får vi se hur jag trivs. Min plan är att börja plugga till hösten men trivs jag bra i Norge så får pluggningen vänta. Det skulle inte göra något att vänta ytterligare ett halvår och istället ha mer klirr i kassan så jag slipper ta studielån.

Jag har valt staden Karlstad. Varför Karlstad? Det stod länge mellan Umeå eller Karlstad men jag har insett att Karlstad är "that". Det tar lite över en timma ifrån där jag bor= nära hem plus att det är en ny stad. Studentlivet verkar sjukt kul, lagom stor stad att vara ny i och allt verkar bara så bra. Hur skön dialekt har inte karlstadsbor? Dessutom är civilekonomutbildningen ny till hösten 2012 på Karlstads universitet vilket jag tycker verkar vara positivt då dem verkar ha satsat mycket på just den utbildningen. Det finns många kända entreprenörer, projektledare, VD:s som gått på Karlstad och många rekomenderar att just gå i en mindre stad med färre elever då man blir mer sedd, får mer hjälp och lättare att knyta kontakter med. Vad jag mer tycker verkar bra att dom har något som kallas Drivhuset då dom hjälper studenter att starta eget företag medans man pluggar. Allt känns så rätt.

Jag tror jag börjar få den där student känslan. Jag ser så fram emot att bo själv i en trång billig lägenhet i Karlstad. Att delta i alla studentföreningar, att ha mysiga filmkvällar samt festkvällar med alla studenter. Att lära känna massa nytt folk & om man har tur hitta kärleken. Jag ska blir STUDENT!!! Jag är bara så taggad alltså.

Jag är glad att jag aldrig började utbildningen jag kom in på i Örebro. Utbildningen och jag kändes inte 100... Jag skulle aldrig få den där studentkänslan genom att bo hemma & plugga. Eller inte var jag tror i alla fall. När jag bor hemma blir jag väldigt slö och istället för att gå på tex nollning och sådant så skulle jag hellre nästan valt att sitta hemma tråkigt nog. Man blir lite för bekväm när man bor hemma. När jag flyttar till Karlstad så vill jag vara med på allt. Jag vill lära känna & känna människor. Inte bara sitta hemma själv och uggla i studentlägenheten.

När jag jobbade i London i en klädbutik så träffade jag en tjej som kommer från karlstad & vi kom jätte nära varandra så det ska bli kul att ha nära till Charlotta <3

Någon som känner någon som pluggar i Karlstad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback