Efter Sverige resan kommer jag bli nykteri...

Efter Sverige resan kommer jag bli nykterist. Varför då? Jag anser att alkohol endast påverkar mig negativt. När jag dricker alkohol så kan jag aldrig sluta dricka vilket är ett problem hos mig. Jag gör , säger, myttar om saker jag inte har någon anning om eller står för i nyktert tillstånd. Jag blir som en annan människa när jag dricker. Den snälla, omtänksamma Caroline blir odräglig. Jag får alltid ångest när jag dricker. Jag bär med mig ångesten i vardagen. Jag har gått och funderat ganska länge om att bli nykterist och har på senaste tiden insett och erkänt för mig själv att jag har alkoholproblem. Jag klarar inte av att bara ta ett glas vin. Bara det är alkoholproblem. Så nu erkänner jag här öppet på min blogg att jag har problem och för att det ska bli en förändring så måste jag för min egen skull skippa alkohol helt. Som jag sa innan. Jag kan inte ens ta ett glas. Många av mina vänner, familj tycker att det är ett klokt beslut från min sida så det känns skönt att någon ställer upp. Alkohol bara förstör för mig på grund av att jag inte kan hantera det. Alla människor kan inte det? Jag är en av dom tyvärr. Som en kille sa " du är bara en liten fjortis med inget ansvar" det stämmer och jag vill inte vara den personen så efter Sverige resan så börjar jag ta ansvar igen. Ta tillbaka kontrollen och bara få va jag. Inte behöva skämmas för vad den fulla Caroline gjorde för det var inte jag. Kommentera gärna vad ni tycker. Detta är ett seriöst beslut och inte något jag bara kommit på och skriver om utan detta är ett beslut jag länge gått och tänkt på. Känner du igen dig av några av sakerna nedanför ? ångest, kan inte tacka nej till alkohol, minnesluckor, kan ljuga, göra bort dig. Om mer än 3 Ja så har du alkoholproblem. Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer
Annica

lycka till :)

2011-07-03 @ 20:57:55
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
E M M E L L Y

Söt header :)

2011-07-03 @ 21:08:20
URL: http://emmellys.blogg.se/
Boom

Bra grejer! :) Starkt!

2011-07-03 @ 21:33:04
Caroline Karlsson

Tack så mycket för att ni tror på mig :)

2011-07-03 @ 22:29:02
Caroline Karlsson

Tack så mycket för att ni tror på mig :)

2011-07-03 @ 22:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback