I feel sick

Som rubriken lyder. Snacka om att jag lidit idag på jobbet. Har feber och hostar. Var nyss inne på ASDA (typ som coop fast de har mer och billigare mat,saker,kläder) och köpte mig ett fake duntäcke & överkast cirka 15GBP tillsammans. Ligger nu i sängen och skakar. Hatar att ha feber!!! Ska försöka dricka massor av vatten. Just nu så är det inte läge att vara sjuk då jag måste fixa boende, bankkonto och insurence card. Men men orkar inte stressa så det får bli som det blir. Ska i alla fall försöka mejla några som hyr ut rum/lägenheter.Det är ganska dyrt. Kostar mellan 350-600 GBP. Sedan så är det viktigt att kolla så det är inklucive bills eftersom i England så är det mer annorlunda än i sverige. Här i England så betalar man gas,sophämtning,elektricitet m.m. Annars så trivs jag väldigt bra på mitt hostell. Det är nära till train,bus station, gym matbutik och nära city. Det är kul att ha folk att umgås med men samtidigt vill jag ha mitt eget space så jag kan vara för mig själv och ta hem vänner från Sverige hit.

Kände att jag behövde visa vad billigt alkohol är här!! Ser ni smirnoff Ice:en det är 1 liter alltså 100cl och kostar 3GBP cirka 30 svenska kronor. I sverige kostar en liten 27,5 cl 20 svenska kr. Här dessutom kan man köpa 3 liter och betala för 2. crazyy. Min room mate från tyskland tycker att alkoholen här är dyr för i tyskland så är allt dubbelt så billiigt än här.

Har ni några frågor så får ni gärna ställa dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback