07 feb

Hejsan darlings!
Måste bara säga att jag älskar Bournemouth . Det påminner lite om Miami beach. Finns en 1,2 km lång fin sandstrand. Detta är bland de finaste stränderna i England. Det finns massor av palmer här?? strange. Vädret är cirka 10 grader är som höst i verige ungefär.  Idag har jag köpt ett busskort för 15 Gbp=Pounds det är cirka 150:- som är för en veckas åkande. Tog bussen idag till jobbet. Den norska tjejen visade mig vägen så imorgon tar jag mig dit själv. Har as roliga kollegor varav en svensk som heter Anja. Efter jobbet fick vi skjuts upp på stan av en hollänsk arbetskollega. Jag och mina två andra danska kollegor  skulle försöka fixa ett engelsk bankkonto men det gick inte så lätt. Man behöver ha en permanent adress.  Fixar jag inte en bostad med permanent adress innan den 15 feb så kommer jag inte få någon lön utbetald i mars utan det blir automatisk uppskutet til nästkommande månad. Prio två är att fixa ett national insurence card. Något man måste ha för att arbeta här men det är inte lika panik. Har jag däremot inte skaffat det inom 3 mån så blire dessvärre svårare.  Sedan gick vi till Vodafone och köpte ett mobilt bredband för 20 GBP = 200:- . Kommer kosta mig 15 GBP varje månad. Så jävla najs. Maten ska vi inte tala om så jävla billigt??? Det kostar typ 1/3 mindre än i Sverige minst. Exempel en stor pringles här kostar 1 GBP ca 10:- . Jag kommer visa er massor av bournemouth i min blogg. Än så länge så kan jag säga att jag älskar denna stad. De bästa av allt de har PRIMARK!!! vart överlycklig när jag såg det. För er som inte vet så är det en stor butik som har billigare priser än HM med ett brett sortiment utav kläder,skor,underkläder m.m.  VÄNNER kom och hälsa på mig uuu are going to love this place !!!

Här bor jag just nu 1 vecka framåt med 5 andra tjejer. Inte alls glam men jag är inte heller kräsen av mig så det fungerar bra. Igår kollade vi tjejer på film tillsammans. De andra tjejerna är från Amerika,norge,australien,england m.m. Vi garvade ihjäl när vi såg på filmen" americas" eller va de hette. så jävla dålig hahaah :D Det finns 2 dushar, stort kök, vardagsrum m.m. betlar cirka 63´Gbp för 1 vecka.




Primark!!! the best shop ever.

God natt :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback